TEAR Forum

Forum poświęcone żmudnemu procesowi tworzenia moda TEAR

Ogłoszenie

Poszukujemy: Programistów, z doświadczeniem na silniku Source, Grafików 3d, zdolnych rozkładać UVW, texturować i kompilować modele pod Source'm, Grafików 3d specjalizujących się w tworzeniu postaci, Grafików 3d specjalizujących się w animacjach, Porządnych Mapperów, doskonale znających możliwości Source'a i umiejętnie posługujących się programem Hammer Editor.

#16 2009-02-22 21:19:29

Kruk

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 33
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

No idzie konkretnie i to mi się podoba ;], mam tylko uwagi do tych kominów, scren 2 plan 2 na czarnym dachu łączenie z dachem nie powoduje błędów w Z-bufferze ? a poza tym one są na samej górze więc light mapka ich nie zasłoni możesz dać modele :> na zasadzie połamanych zniszczonych z wystającymi cegłami, zamknie to kształt levelu na górze i będzie wrażenie większego detalu dla całości aha i może by je dać okopcone / czarne na białym niebie + czarny dym na partiklach ładnie by się to złożyło. Ten tunel betonowy powojenny na screnie 2 rozumiem że to jeszcze WIP ;] I może zdeformuj teren, w średniowieczu nie było wszędzie wyłożone kostką idealnie płasko, lepiej dać nierówną ubitą ziemie (drogi wyłożone kamieniem to bardziej łódź lata 60   ;] finalnie to jeszcze się poprzestawia te domki żeby było więcej nie regularności. Ogólnie idzie OK tak trzymać.
http://www.unc.edu/~maluso/Paris%20104.jpg
Taka mała inspiracja ;]

Offline

 

#17 2009-02-24 00:05:30

cez_34

Nowy

Zarejestrowany: 2009-02-20
Posty: 9
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

dobra ale to wymaga małego wykladu z zasad perspektywy.
mamy jak wiecie perspektywę równoległa...przykladem niech będzie ulica a po obu stronach domy...ulica "ginie" w kartce...
http://www.dobiasz.lap.pl/foto/perspektywa.jpg

perspektywa jednozbiegowa i dwuzbiegowa, trzy zbiegowa
http://gruber.w.interia.pl/Rysuj/index_ … erspektywa
przy użyciu 3 puntów zbiegu po prostu bliższe formy pionowe ulegają deformacji...jak widać na screenach...są pod kątem a w rzeczywistości tak nie jest...razi to szczególnie na screenie
http://g.imageshack.us/img201/discritte … od8.jpg/1/
http://img24.imageshack.us/my.php?image=perspektywa.jpg
dlatego proponowałbym zwrócić na to uwagę....
------------------------------------------------------------------------
inne uwagi..
fajne logo teamu....
wobec starej deski razi tylko nowoczesność liter. ja bym je troche podrdzewił...i dołożył na początku i koncu deski pordzewiałe sztaby...

screen 003 ...co to za dziura z lewej wycięta laserem?
chaty sterane przez czas a murek z lewej świeżo umyty..słusznie trzeba dbać o higienę.. z tego co widzę to nie tylko tu....

screen 0039 rażący tiles muru z lewej strony
screen 0062...miejsce łączenia muru nad bramą biało niebieskie(?) a szarym betonem...żadnego zniszczenia? ubytków? zamaskuj to chociaż starą dechą
to chyba ulegnie zmianie ale na screenach podniesie walory ...dbalości o szczegóły,,
a więc jest zbyt sterylnie!!!!!
daj trochę powyrywanych kostek...walających się butelek....trawy wyrastającej spomiędzy kamieni,,,desek skrzynek,beczek...wysypisk śmieci, starych wiklinowych koszy na pewno będzie ciekawiej....
to tyle...
sądzę że to będzie ale już mogło by być..byłoby fajniej
pozdrawiam szefa i resztę teamu...cez_34

Offline

 

#18 2009-02-24 07:34:38

Tepcio

Szeryf

815035
Skąd: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Tak się składa ,że perspektywę przerabiałem tylko nadal nie rozumiem czy chodzi o samą mape czy uchwycenie samego screena, jeżeli chodzi oto drugie to tylko wip wale screena bez zastanowienia byle tylko obejmował to co chce.

cez_34 napisał:

fajne logo teamu....
wobec starej deski razi tylko nowoczesność liter. ja bym je troche podrdzewił...i dołożył na początku i koncu deski pordzewiałe sztaby...

postaram się to zrobić jeszcze dzisiaj.

cez_34 napisał:

screen 003 ...co to za dziura z lewej wycięta laserem?
chaty sterane przez czas a murek z lewej świeżo umyty..słusznie trzeba dbać o higienę.. z tego co widzę to nie tylko tu....

Nie zamierzam tego tak zostawić

Kruk napisał:

Ten tunel betonowy powojenny na screnie 2 rozumiem że to jeszcze WIP ;] I może zdeformuj teren, w średniowieczu nie było wszędzie wyłożone kostką idealnie płasko, lepiej dać nierówną ubitą ziemie (drogi wyłożone kamieniem to bardziej łódź lata 60

Kostke chciałbym zostawić, widocznie w Łodzi średniowiecze kończyło się w latach '60, nie wnikam.

cez_34 napisał:

daj trochę powyrywanych kostek...walających się butelek....trawy wyrastającej spomiędzy kamieni,,,desek skrzynek,beczek...wysypisk śmieci, starych wiklinowych koszy na pewno będzie ciekawiej....
to tyle...

Jeszcze nie doktnąłem ulicy muszę zrobić przeciwległy ciąg budynków wtedy jak będę miał gotowe wszystkie ściany zajmę się dołem.


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

#19 2009-03-09 19:03:50

Tepcio

Szeryf

815035
Skąd: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Kolejny Update tym razem nieco inny. Mam duży dylemat, wybór pomiędzy jasnym światłem ,które dobrze oświetla budynki i klimatycznym półmrokiem no i jest też (prawie) całkowita zaćma. Dodatkowo możecie oglądnąć to co zrobiłem ostatnio, niewiele tego bo młyn ostatnio straszny...

Zwracam się z prośba do Was wybierzcie najlepszy odcień a może macie zupełnie inną koncepcje oświetlenia, można jeszcze dużo pokombinować. Ja osobiście nie jestem za "białym dniem" ani za przyjemnymi odcieniami bo to automatycznie wzbudza w graczu poczucie bezpieczeństwa. No i trzeba wziąść jeszcze pod uwage interiorowe oświetlenie katedry, maiły być kolorowe witraże i swiatło wpadające do srodka...

Paczka z kilkoma screenami z każdego rodzaju oświetlenia:
http://www.sendspace.com/file/s4y4gz

Poniżej z każdego rodzaju po jednym tak dla zachęty do ściągnięcia całości.

Dobrze Wam znany typ a'la akka z Assasin's Creed:

http://www.tear.lua.pl/07.03/discrit_tepcio0058.jpg

a'la Blood Harvest z Left4Dead:

http://img22.imageshack.us/img22/5042/discrittepcio0058.jpg

"Wyzima po południu" ;p

http://img19.imageshack.us/img19/5140/discrittepcio0075.jpg

Standardowa noc i tu uwaga zrobiłem tylko jeden screen przy ognisku bo reszta była poprostu czarna... trzeba by doświetlać cale miasto ogniskami

http://img19.imageshack.us/img19/4548/discrittepcio0065.jpg

słaby pomarańcz...

http://img17.imageshack.us/img17/4253/discrittepcio0066.jpg

średni pomarańcz...

http://img9.imageshack.us/img9/6913/discrittepcio0060.jpg


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

#20 2009-03-09 19:13:41

georgekarman

Administrator

13211072
Call me!
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 10
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Tepcio napisał:

Ja osobiście nie jestem za "białym dniem" ani za przyjemnymi odcieniami bo to automatycznie wzbudza w graczu poczucie bezpieczeństwa.

Szczerze mówiąc lepiej by było zrobić sztuczne poczucie bezpieczeństwa, większy potem będzie niepokój gdy gracz wejdzie np. do jakiś lochów i zauważy nagły przeskok kontrastu między światłocieniem.
Co do wyboru to mam pewied dylemat, otóż bardzo mi się podoba oświetlenie ala Assasin's Creed i Wiedźmin, również mogę powiedzieć, że oświetlenie z Blood Harvesta jest znakomite. Myślę że te trzy wymiatają, trzeba dodać wszystkie.

Offline

 

#21 2009-03-09 22:40:29

Terdex

Nowy

Zarejestrowany: 2009-02-03
Posty: 15
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

nie lubie wybierac, ale najbardziej pasowaloby mi tu oswietlenie ze screenu nr2 (+moze tyćke jasniejsze) za jasne bedzie badziewne a calkowity mrok zasloni wysilki mappera

oswietlenie ze screenu 3 bedzie fajne na jakims polu z młynem, ruinami, pagorkami i chatka

Ostatnio edytowany przez Terdex (2009-03-09 22:42:46)


------------------------------------
TEAR Level Designer

Offline

 

#22 2009-03-10 13:49:25

Ozi

Gość

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Jeżeli będzie to etap przejściowy, spokojny, albo do którego będzie się wracało, wolę jasne oświetlenie z małą ilością barw (biały, szary, brązowy i tylko czasami czarny) niebo oczywiście czyste, albo z chmurami daleko (nie nad głową gracza). Możecie też dać ciut ciemniejszy niebieski i z jasnym, dobrze widocznym słońcem, będzie ładna linia ciemnego nieba i jasnych budynków z górującym słońcem.

 

#23 2009-03-15 02:20:23

Tepcio

Szeryf

815035
Skąd: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Ten update jakoś mi się nie podoba do końca więc proszę o naprowadzenie. Jakiś pomysł na zapychacz miejsca prócz straganów?

http://img27.imageshack.us/img27/6783/discrittepcio0004.jpg
http://img25.imageshack.us/img25/6466/discrittepcio0000.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/8734/discrittepcio0001.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/2121/discrittepcio0006.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/8892/discrittepcio0008.jpg


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

#24 2009-03-15 14:36:02

Kruk

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 33
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Bryła zajebista ale to ciągle szarobure średniowiecze, słabo z tymi kolorami na kamieniu bym dał jakieś zimne kolory(niebieski trochę zielonego) a niebo taki czerwono pomarańczowe złowieszcze pochmurne oczywiście  ;]
coś teges http://img5.imageshack.us/img5/8734/discrittepcio0001.jpg można jeszcze w grze ustawić sobie color corection i podkręcić kontrasty.
aha i elementy ciemno drewniane bym zrobił bardziej czerwone też.

Offline

 

#25 2009-03-15 18:34:01

Tepcio

Szeryf

815035
Skąd: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

dzięki, coś takiego było mi właśnie potrzebne. Jak widzę takie zielone odcienie to przypomina mi się miasto z dodatku do obliviona, Shivering Isles


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

#26 2009-03-15 21:56:12

(voythas)

Gość

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Hmm... A nie myśleliście o porze dnia i nocy? Dynamicznym świetle? Widziałem demo na youtube jak ktoś tego dokonał w HL2.

 

#27 2009-03-16 03:44:35

Kruk

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 33
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

(voythas) napisał:

Hmm... A nie myśleliście o porze dnia i nocy? Dynamicznym świetle? Widziałem demo na youtube jak ktoś tego dokonał w HL2.

Pierw zróbmy grafikę i podstawowe mechanizmy, dopiero później będziemy się zastanawiać nad bajerami ;]

Offline

 

#28 2009-03-16 06:07:04

Tepcio

Szeryf

815035
Skąd: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

(voythas) napisał:

Hmm... A nie myśleliście o porze dnia i nocy? Dynamicznym świetle? Widziałem demo na youtube jak ktoś tego dokonał w HL2.

Ile przy tym było fps?

Pewnie można by zrobić tak jak Id Software zrobiło w pełni dynamiczne cienie w 96' ale oni używali nazwijmy to większego kalkulatorka...


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

#29 2009-03-16 14:24:32

Terdex

Nowy

Zarejestrowany: 2009-02-03
Posty: 15
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

http://www.youtube.com/watch?v=SzygBMHoHMM

Cienie stoją w miejscu, light_env sie zmienia skybox tez.
Niebardzo mi sie to podoba, lepiej będzie zrobic normalnie z fajnym oswietleniem i wszystko dopasowac.
Po za tym bedzie lipa z niektorymi modelami u mnie na mapie, - sa oswietlane przez Lighting origin


------------------------------------
TEAR Level Designer

Offline

 

#30 2009-03-19 16:59:17

falco

Nowy

Zarejestrowany: 2009-02-03
Posty: 4
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Sorry że cię rozczaruję ale to nie jest w pełni dynamiczne. Zmieniają się tylko lightmapy czyli tekstury oświetlenia nakładane tylko na BSP (no może jeszcze cubemapy ale nie jestem pewien) czyli kompilujesz jakby kilka(naście, dziesiąt) tych samych map i łączysz w jedną przełączając na odpowiednie zestawy lightmap kiedy trzeba.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ebcc.pun.pl www.transgenderyzm.pun.pl www.power-league.pun.pl www.sloneczny-stok.pun.pl www.wskiz.pun.pl