TEAR Forum

Forum poświęcone żmudnemu procesowi tworzenia moda TEAR

Ogłoszenie

Poszukujemy: Programistów, z doświadczeniem na silniku Source, Grafików 3d, zdolnych rozkładać UVW, texturować i kompilować modele pod Source'm, Grafików 3d specjalizujących się w tworzeniu postaci, Grafików 3d specjalizujących się w animacjach, Porządnych Mapperów, doskonale znających możliwości Source'a i umiejętnie posługujących się programem Hammer Editor.

#1 2009-02-03 21:05:26

Tepcio

Szeryf

815035
Skąd: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

[WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Witam,
Pierwszy screen z górnego miasta gotowy na Waszą krytykę. Napewno zrobię jeszcze teksturę okien customową i dorzuce jakiś detal na dachu.

http://img128.imageshack.us/img128/748/dom0001iw7.jpg


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

#2 2009-02-03 23:32:00

Kruk

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 33
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Zakładam że jeszcze dużo w tym zmienisz, ogólnie jest spox tylko rażą mnie te źle ułożone dachówki XD
rób bardziej okrągłą geometrię, robimy pod bsp ale kanciaki to już przesada nie bój się dużej ilości textur ;]
i nie buduj z geometrji jak nie możesz znaleźć odpowiedniej textury (ostre cięcia przy paru różnych texturach wyglądają nienaturalnie),
wal do mnie to ci od reki texturę mogę zrobić ;] + normal mapa ewentualnie parallax map
(jak ktoś ma orange boxa, to przetestuje ;p ), dziś karty mają 512 mb + 2 gb ram a source itak połowę textur wywala z pamięci ;]
na czym się wzorowałeś??

możesz pokazać siatkę?
chyba możesz spokojnie zrobić więcej ;] poka jak stoi z pamięcią budżet textur.

Mam nadzieję że nie odbierzesz tego komentarza negatywnie ;]
pamiętasz jak rozmawialiśmy? trza robić więcej niż się wydaje ;]

Offline

 

#3 2009-02-04 07:50:17

Tepcio

Szeryf

815035
Skąd: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Specjalistów od tekstur Ci u nas dostatek Faktycznie dachówki to głupi błąd przyznaję. Póki co włożyłem w niego tylko 2h pracy ale dzięki z nakierowanie. Serce mi się kraja robiąc to wszystko w bsp ale cóż zrobić jak robił bym w maxie budynki to source by beznadziejnie oświetlił tak duży model (bo oświetla tylko origin. ARCHAIZM!). Co do parallaxu to niewiem jak to teraz wygląda ale za czasów jedynego dostępnego takiego shaderu pod sourcem (pochodzenia zaa buga), gra zwalniała sakramencko ale po Twoim poście wnioskuje ,że wrzucili parallax do orange boxa? Moja inspiracja to google images :] Wireframa i budget podeśle Ci wieczorem. Zawsze to mówiłem i powiem jeszcze raz uwielbiam krytykę!


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

#4 2009-02-04 13:22:39

Pawelx

Nowy

Zarejestrowany: 2009-02-04
Posty: 1
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Też mi sie ten domek podoba. Ale prosze nie odpisuj sobie na posty sam XD

//chyba odpisałem Krukowi, prawda?

Ostatnio edytowany przez Tepcio (2009-02-04 14:54:32)

Offline

 

#5 2009-02-04 22:54:59

Dabu

Nowy

2910108
Call me!
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2009-02-03
Posty: 12
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Kruk napisał:

ewentualnie parallax map
(jak ktoś ma orange boxa, to przetestuje ;p )

Hę, to w pełni działający parallax już jest na Sourcie? Nie wierzę . Masz na myśli ssbump czy co?

Offline

 

#6 2009-02-05 04:40:23

Kruk

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 33
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Offline

 

#7 2009-02-05 11:46:33

Tepcio

Szeryf

815035
Skąd: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Z tąd też moje zdziwienie:

Valve napisał:

Note.png Note: This downloadable shader only works in the ep1 engine
Note.png Note: Parallax mapping is currently disabled in the Source Engine shaders. However, it is very easy to implement with custom code; hardly any coding experience is needed. For an installable implementation, see the extended phong and parallax shader by Mihail Najdenov or the parallax mod by Twilight mod.

Shader napisany przez tego gościa jest potężnie zwalniający (u mnie jest w zwykłym sześcianie jest 150 fps zamiast ~600 należnych). I skąd Ci się wzięło ,że do tego jest potrzebny ob?

a'propos ssbump to w moim odczuciu zbędny bajer, kiedyś bumpy były czarno białe i też było dobrze


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

#8 2009-02-05 22:36:57

Tepcio

Szeryf

815035
Skąd: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Powiększyłem okolice domu o podwórko i co najważniejsze rozwiązanie pozwalające na poruszanie się po stromych dachach.

http://img156.imageshack.us/img156/3815/discrittepcio0003un2.jpg
http://img156.imageshack.us/img156/discrittepcio0003un2.jpg/1/w1280.png

http://img201.imageshack.us/img201/977/discrittepcio0004ap7.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/discrittepcio0004ap7.jpg/1/w1280.png

http://img201.imageshack.us/img201/1858/discrittepcio0005od8.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/discrittepcio0005od8.jpg/1/w1280.png



A tak przy okazji zapraszam do obejrzenia materiałów z mojej starej mapy do Unreala 3
http://tepcio.lua.pl/portfolio.html


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

#9 2009-02-08 07:30:48

Kruk

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 33
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Bardzo podoba mi się że to wszystko pod kątem proporcji i kolorystyki trzyma się (albo wstaw tam do testu jakiegoś chipa XD ), no i odpowiednia przestrzeń ;]

Offline

 

#10 2009-02-21 03:59:38

cez_34

Nowy

Zarejestrowany: 2009-02-20
Posty: 9
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

razi błąd perspektywy,,,jak możesz to podczas następnych upów staraj się go unikać

Offline

 

#11 2009-02-21 11:35:45

Tepcio

Szeryf

815035
Skąd: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Uwielbiam kryrtykę ale konstruktywną a "unikaj rażącego błędu perspektywy" mało mi mówi.


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

#12 2009-02-21 15:20:30

Dabu

Nowy

2910108
Call me!
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2009-02-03
Posty: 12
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Tepcio napisał:

a'propos ssbump to w moim odczuciu zbędny bajer, kiedyś bumpy były czarno białe i też było dobrze

Sam jesteś zbędny bajer ;P. Jak CrazyBump dostanie obsługę robienia ssbumpów (autor programu napisał, że spróbuje coś z tym zrobić ;]), to zobaczymy jak duża jest różnica. Jak patrzę na tekstury ścian w Left 4 Dead z ssbumpem, to efekt jest naprawdę świetny! No i jeszcze wypada wspomnieć, że ssbump zużywają mniej pamięci niż zwykłe normal mapy!

Offline

 

#13 2009-02-21 23:30:08

Tepcio

Szeryf

815035
Skąd: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Mam w planie narzucić jakiś fajny kontrast i lepiej oświetlić ulice. Puste ściany będą oczywiście zapełnione...

http://img187.imageshack.us/img187/4909/discrittepcio0039.jpg
http://img187.imageshack.us/img187/discrittepcio0039.jpg/1/w1280.png

http://img165.imageshack.us/img165/4324/discrittepcio0040.jpg
http://img165.imageshack.us/img165/discrittepcio0040.jpg/1/w1280.png

http://img87.imageshack.us/img87/5158/discrittepcio0041.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/discrittepcio0041.jpg/1/w1280.png

http://img23.imageshack.us/img23/4255/discrittepcio0049.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/discrittepcio0049.jpg/1/w1280.png


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

#14 2009-02-22 00:25:43

Kruk

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 33
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

jedziesz z tym dalej ;] fajne będą ciasne uliczki tak na max 3 metry no i przyda się bo masz dosyć obfity brushwork ;]

Offline

 

#15 2009-02-22 18:09:31

Tepcio

Szeryf

815035
Skąd: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

To był bardzo płodny weekend
Zdetalowałem jeszcze dwie ściany.
Mam nadzieję ,że wam się spodoba.

http://img16.imageshack.us/img16/6398/discrittepcio0061.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/discrittepcio0061.jpg/1/w1280.png

http://img510.imageshack.us/img510/8092/discrittepcio0062.jpg
http://img510.imageshack.us/img510/discrittepcio0062.jpg/1/w1280.png

Reszta (ta lepsza ;p) tu: http://www.fpsbanana.com/wips/28562


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.falubazogame.pun.pl www.matpg.pun.pl www.realface.pun.pl www.poczujmagie.pun.pl www.mychemicalromance.pun.pl